Trinxat de Col Kale

Trinxat de Col Kale es un plat calorífic que sol ser un plat d’hivern, però pot degustar-se durant tot l’any.

És un plat típic de la Cerdanya, l’Alt Urgell i Andorra​ fet en base de bullir patata i col i després triturar i barrejar-los.

Ingredients

(Per a 4 persones)

  • 600 g de patates.
  • 150 g de germinats de col kale
  • Dos grans d’all
  • Oli d’oliva verge extra
  • Sal i pebre negre

Preparació:

  • Bullirem les patates, preferiblement sense pelar, en abundant aigua amb sal.
  • Les pelarem fàcilment amb un ganivet tibant de la pell.
  • En una paella amb un raig d’oli, enrossirem l’all laminat. Cal fer-ho amb el foc ben baix, de manera que alliberi tot el seu perfum i es comenci a torrar molt lentament. Quan tingui el color adequat, el retirarem i el deixarem sobre un paper de cuina de manera que conservi el seu punt cruixent.
  • Sobre la paella amb l’oli aromatitzat, anirem aixafant la patata de forma irregular, sense que s’arribi a fer un puré.
  • Arribat aquest punt, s´hi incorporen els germinats de col i s’apuja el foc, de manera que a la part exterior quedi un color torradet. L’objectiu és coure durant el menor temps possible el germinat.
  • Opcionalment hi podem afegir un rajolí de salsa de soja que accentuarà els matisos torrats.
  • Els alls laminats i uns brins de germinat de col a sobre, just abans d’emplatar. hi aportaran un punt cruixent.
  • All Sec Spring a granel (120gr) ECO
    All Sec Spring a granel (120gr) ECO
    5.00 out of 5
  • Germinat Kale 70gr Brot d'Or ECO
    Germinat Kale 70gr Brot d’Or ECO
    5.00 out of 5
  • Oli AOVE TON 750ml ECO
    Oli AOVE TON 750ml ECO
  • Patata Kennebeck 500gr ECO
    Patata Kennebeck 500gr ECO
    4.60 out of 5
  • Pebre mòlt Granel (100gr) ECO
    Pebre mòlt Granel (100gr) ECO
  • Sal Fina De Manantial 250gr La Conca Eco
    Sal Fina de Manantial 250gr La Conca ECO

Deixa un comentari